Ми разом

Нейропсихологія в освітньому середовищі

У наші дні нейропсихология широко впроваджується в систему шкільної освіти. Це обумовлено низкою об'єктивних причин: збільшена кількість невстигаючих дітей, підвищені вимоги до готовності навчання дитини в школі, збільшується темп діяльності школяра, а також загальні для популяції зниження фізичного і психічного здоров'я дітей.


 


Дитина з нормальним слухом, зором і інтелектом може писати неграмотно через незрілість деяких відділів мозку, що відповідають за рухові функції рук, мовну увагу, зорово-просторову орієнтацію.

Нейропсихологічна корекція спрямована на стимуляцію розвитку і формування злагодженої, скоординованої діяльності різних структур мозку. За допомогою спеціально розроблених рухових вправ і розвиваючих ігор стимулюється формування певних компонентів психічної діяльності: регуляція і контроль психічної діяльності, моторні навички, зорове, слухове, просторове сприйняття та багато інших.


Нейропсихологічна гра "Майстерні руки" 



Нейропсихологічна гра "Роби як Лорі" 



Нейропсихологічні прийоми при корекції
дислексії та дисграфії

Вправи при змішуванні букв за зорово-просторовою подібністю

«Дзеркальні малюнки»:

- Написання букв,що супроводжується їх ілюстраціями

- Відтворення картинки за зразком

«Чарівний диктант»

У ньому з усіх букв будуть писатися тільки проблемні літери, а всі інші рисками:    

крейда - _ _ _ й _ _.

 

Вправи при змішуванні звуків за фонетико-фонематичною подібністю

Гра «Плесни в долоні та  тупни ногою»:

Дзвінкі звуки -проплескати, глухі -протупотіти. 

Чим більше жестів буде включено у вправу, тим скоріше буде досягнутий результат.

Гра «Плюс-мінус»

Робота з картками: на одній написаний знак«+», на інший знак «-». 

Промовляючи слова з початковими дзвінкими і глухими приголосними звуками, учень повинен піднімати відповідну картку.

Гра «Робота з матеріалом»

Учень обмацує матеріал і одночасно називає звуки: Ш - шкіра,  п – пінопласт,  в – вельвет и т д.

 

Вправи при пропусках букв в словах та інших порушеннях

«Арабське письмо»

Учень повинен записати слова навпаки: «Випав сніг».

Дитина пише: «Гінс вапив».

Вправа «Давньоруське письмо»

Дитина пише в словах тільки приголосні букви, позначаючи голосні крапками. Дитина пише: «п .н . д . л . к » - понеділок.

Потім тільки голосні за таким самим принципом. Слово понеділок буде написано:  _  о _ е_ і _ о_.

Вправа «Чарівний диктант»

Вводяться символи позначення слів. Наприклад, слова з буквою Ш позначаються як «Х», слова з голосною Ї - «+», всі інші - «/»:

«Машина їде по дорозі » - Дитина пише: « Х + / / ».

Вправа «Невдалий робот»

Дитина - робот, дорослий-конструктор.

Робот пише слова не повністю, а тільки певну частину. Недописану частина слова робот відзначає рисками: черепаха    че - -па  - -.

Вправа "Пишемо вголос".

Читання  речень з ритмом, тобто з поділом слів на склади і рівномірною вимовою їх в орфографічному варіанті - так, як вони пишуться.

 

Для розвитку зорової уваги, здібностей до концентрації , розподілу і переключенню уваги

Вправа: «Таблиці Шульта»

Відшукайте числа від 1 до 25 в таблицях Шульте (числа розташовані в 25 клітинах у випадковому порядку)

 

Для формування стабільного графічного образу букви (графеми)

  • Тактильне впізнання «наждачних» букв: «Чарівний мішечок » - дитина на дотик визначає пластмасові літери

  • Прийом «Дермолексія»: педагог на долоні дитини малює букву, а дитина пізнає її з закритими очима (малювати потрібно на «провідній» руці , для стимуляції провідної півкулі)








Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Нова українська школа (НУШ) –  це школа, до якої приємно ходити учням.     В Новій українській школі прислухаються до думки учнів, вчать к...